hundarna

Alla inlägg under maj 2008

Av marita petersson - 15 maj 2008 14:18



Idag fick Clara följa med när jag hade lite ärende i Sävsjö. Vi brukar gå runt sjön men idag gick vi bara til slottsruinen innan vi åkte hem, hon passade på att bada tassarna lite också.



Slottsruinen.





Av marita petersson - 14 maj 2008 21:40


Bild på Keno.


Av marita petersson - 12 maj 2008 09:24


Igår var Anja och jag och badade i Rusken, vattnet var jättevarmt och stranden var alldeles öde.


Anja har inte riktigt förstått att man kan ha roligt i vattnet och leka o plaska även om jag försöker göra mig så rolig jag kan. Hon går i så långt så hon fortfarande når botten sen står hon där och tittar och undrar vad hon ska göra sen. Springa på stranden var betydligt roligare tyckte hon.


 





Av marita petersson - 10 maj 2008 19:36


I eftermiddag åkte HansOve och jag och Zelda o Rosa till sjön Rusken.

När vi kom dit var det redan en hund där så först fick de vara kopplade.

Den andra hunden var samma golden som vi träffade förra sommaren så efter en stund fick de springa lösa.

Jag hade inte tänkt bada, men som vanligt så slutar det alltid med att jag badar med kläderna på för det ser så inbjudande ut. Det var super varmt i vattnet.



Zelda simmade ut till mig, sen fick hon åka upp i famnen en liten stund.






Fullt ös på stranden.




Av marita petersson - 10 maj 2008 11:52



Inatt kom HansOve hem ganska sent, glömt nyckeln hade han gjort så det var bara att kliva upp. Eftersom alla hundarna vaknade tänkte jag att de skulle få lite rastning. Jag tog två i koppel och kom halvvägs ner på trappen när vi hörde ett högt gällt skrik från skogen. HansOve trodde det var en hare som skrek,  hundarna gick igång som om de skulle äta upp var det nu var som skrek och ut genom dörren (som inte var låst) flög resten av hundarna som sprang ut och skällde som galningar, och det som skrek i skogen skrek igen flera gånger och det blev ju inte hundarna lugnare av.

Jag som tänkte att de skulle få en lugn och tyst rastning så inte grannarna skulle vakna. Så kan det gå.


Till slut följde de med in och vi gick och lade oss igen. HansOve som var trött började snarka så det blev en ganska sömnlös natt. Hundar som skäller och en gubbe som snarkar.


Här är ett par bilder från i morse.

Av marita petersson - 7 maj 2008 19:05



Idag har jag klippt gräset för andra gången i vår, det växer som bare den.

Hundarna har tyckt det varit lite varmt idag men vill gärna vara ute och busa, sen lägger de sig i skuggan och vilar en stund.


Anja och Zelda är de bästa kompisarna och är alltid ihop, men man kan inte tro det när man ser den här bilden. De bråkar inte på riktigt utan ser bara lite arga ut.


Så här kan Rosa se ut när hon vill att man ska kasta en leksak åt henne.

Av marita petersson - 6 maj 2008 08:54


Idag kom jag på vem vår lilla mattjuv är. Bananer har försvunnit, eller ja...skalet har legat i en hög på golvet och päron har försvunnit flera gånger, bara påsen har varit kvar. Jag kan ju inte skälla på någon av hundarna när jag inte har ertappat dom med att tjuva maten.


Men idag hörde jag att det prasslade i köket när jag gick ifrån frukostbordet en stund, och ut sprang Anja med en lång baugett i munnen, det såg så roligt ut så jag fick anstränga mig för att låta sträng. Jag kunde ju knappt hålla mig för skratt. Hon hann äta upp halva innan jag fick tag i henne och då släppte hon resten utan att protestera. Min goa Anja når längre än jag trodde.

Av marita petersson - 5 maj 2008 21:04


Idag har det varit varmt och härligt väder. Jag har passat på att bada alla hundarna, de fäller så mycket just nu.  Den lösa pälsen lossnar lite snabbare när de får bada. Så.. alla hundarna fick hoppa i badkaret och bli duschade.

Den som tycker bäst om att bli badad är Rosa, hon står så stilla och det ser ut som hon njuter av det varma vattnet. De andra går motvilligt till badet och är ganska glada när det är över så de kan springa ut och rulla sig i gräset. Blött blir det i nästan hela huset när de springer iväg och skakar av sig vattnet.



Ovido - Quiz & Flashcards