hundarna

Alla inlägg under juli 2010

Av marita petersson - 5 juli 2010 19:21


Olle har åkt hem och nu har lugnet infunnit sig igen. Det är allt lite skillnad om man har sex eller sju hundar i huset. Nu är stereon på högsta volym (eller så högt barnen tillåter) till Nenne o Teds nya cd o en kopp kaffe = en bra kväll.


Av marita petersson - 4 juli 2010 22:40

Nu var det länge sen jag skrev här, jag blir visst sämre o sämre på att uppdatera bloggen.

Kan inte fatta att snart halva sommaren har gått.

Hundarna är inte överförtjusta i den här värmen som variit några dagar nu utan kommer igång först framåt kvällen. Keno o Anja är svåra att få in på kvällen för de är lite tokiga i grodor och kan inte låta bli dom.


Olle har varit på besök ett par dagar och leker o busar, han är ganska galen i vatten.

Han springer i vattenbaljan o skvätter runt, han bara älskar vatten.


Det märks att han är ensamhund för han tränger sig före de andra o ska vakta maten när jag lagar mat,de andra hundarna ska helst inte vara för nära mig vid spisen. Chacha har han skrämt ett par gånger så hon blir nog glad när han åker hem, de andra kommer nog sakna honom.


Chacha haltar ibland nu igen, hon gjorde det förra sommaren också. Ska nog patellaundersöka henne snart men det känns inte så akut eftersom jag bestämt att inte ta fler valpar.


I helgen har jag varit o lyssnat på Nenne o Ted o Siwert o en massa andra. Jag gillar alla gamla låtar de spelar, det är alltid lika roligt o höra dom o man vill helst de ska spela spela några låtar till.


Ska försöka uppdatera lite oftare men om det inte blir av så önskar jag alla en trevlig sommar.

  

Elin har fotat för min kamera har gått sönder. Olle är det på bilden. 

Ovido - Quiz & Flashcards