hundarna

Alla inlägg under november 2009

Av marita petersson - 21 november 2009 19:51

Idag har vi varit på utflykt till Singoalla. Ett ställe ute i skogen med fin utsikt.

Vi tog med fyra av hundarna så de andra två får vi göra nåt roligt med sen istället.

Härligt väder, solen syntes inte till men annars var det fint.


  Zelda vill bara titta på utsikten över sjön. Chacha har svårt att vara stilla.


Chacha och jag.


   

Hans-Ove gillar sina sveviakläder. 


 

Gott med fika.


   

Trötta hundar. Clara kryper helst upp i knät. Om nån undrar vad jag gör så pratar jag i telefon och stickar på ett par strumpor.

Av marita petersson - 19 november 2009 13:05

Regnigt idag också. Jag gillar hösten med långa kvällar med blåst o regn när man kan sitta inne o sticka eller nåt annat roligt.

Idag städar jag, det tar aldrig slut. Hur mycket jag än städar så ser det lika skitigt ut när hundarna har varit ute en sväng och kommer in med leriga tassar.  Men hellre skitigt o ha hundar, än vara utan hundar o ha städat o fint hela tiden.


Kattungen leker med hundarna nu och attackerar deras ben så det går jättebra, det är bara Rosa som tycker att han är ivägen ibland.



Av marita petersson - 18 november 2009 12:38

Ösregn idag. Jag har passat på att baka några kakor, det värsta är att jag nästan åt upp allihop till kaffet nyss.

Jag var så sugen på nåt gott.

Hundarna vill bara vara ute korta stunder idag när det regnar så. Det är full fart ut genom dörren och sen när de ser att det regnar så stannar de ganska fort och vill komma in istället.


Här kommer en bild från MH-beskrivningen i Värnamo. Det är Torsten Hagsäter som fotograferat.

  

Anja tycker det är lite otäckt med spöket i skogen och känner sig in inte helt säker.

Av marita petersson - 7 november 2009 18:36

Idag har det varit en heldag på Värnamo Brukshundsklubb.

Keno o Clara har gjort Mh-beskrivningen för några år sen och nu när buhundsklubben ordnade detta så tog jag med Anja, så nu är alla våra buhundar MH-beskrivna.


Nästan allt gick som jag trodde. Det jag inte hade räknat med var att testledaren ropar ganska högt till figuranterna i skogen och det är nåt som Anja inte gillar. Hon blev ganska "låg" direkt av hans höga röst.

Jag trodde att hon skulle tåla skotten bättre eftersom hon tål det hemma, men hemma har hon ju stöd av alla de andra hundarna och sen känner hon ju sig trygg när hon är på hemmaplan. Nu skulle hon ju klara av allt på egen hand och det var jätteroligt o se hur hon löste det.


Jag trodde hon skulle vara ganska trött när vi kom hem men hon var så glad att vara hemma så hon har velat vara ute o leka med de andra hundarna hela kvällen.


Det var roligt men ganska kallt eftersom det blir ganska mycket stillastående.





Av marita petersson - 5 november 2009 10:24

Idag är det vitt på marken o det snöar för fullt.

Hundarna tycker det är jätteroligt. Anja äter så mycket snö så hon börjar frysa ganska fort.

 

Clara

  

Chacha

  

Chacha o Rosa

Av marita petersson - 3 november 2009 18:38


I helgen var det hundutställning i Växjö. Det var roligt att se o träffa alla. Glittra o Casper från Rosas först kull var där.

Vi skulle ställt ut Chacha men hon hade skadat sig i ett ben o haltade lite. Nu är det bättre, det kan ju gå lite villt till när hon leker med de större hundarna. 

Hon är ju så liten men älskar att leka med Zelda (Finsk Lapphund).


Jag var vid mittelspitzringen hela tiden och missade när buhundarna ställdes ut. Träffade några av buhundarna ändå o det var roligt.


Till helgen ska vi till Värnamo för Mh-beskrivning med Anja (norsk buhund). Både Clara o Keno har varit på det förut så nu är det Anjas tur.





Ovido - Quiz & Flashcards