hundarna

Alla inlägg under december 2007

Av marita petersson - 31 december 2007 10:38



Gott nytt år allihopa!


Keno fyller år idag så han ska få något extra gott idag.

Grattis Keno och alla kullsyskon.




Clara önskar också alla ett Gott Nytt År!



Syskonkärlek

Av marita petersson - 26 december 2007 13:02


Idag är vi bara hemma och vilar och tar det lugnt. I går var vi hos Hans-Oves föräldrar i Halmstad och åt god mat och hade trevligt. Zelda fick följa med och vi hann med en promenad ner till havet.



På julafton var vi hemma och åt julmat och sen åkte vi till mina föräldrar och träffade alla.

Här är en bild på Rode (min syster) och Filippa (min andra systers hund)


Här är en bild på alla våra vovvar som får lite godis.


Här är Atoya, PyreneMastiff (kanske felstavat) och en av mina föräldrars katter. Atoya och Filippa är min syster Noomi och hennes sambo Stefans hundar.

Är inte säker på att bilden ovanför är Atoya, det kanske är Filippa.

Här är i alla fall Atoya.

Av marita petersson - 23 december 2007 19:29



Idag har HansOve slagit in julklappar och jag har fixat med maten. Just nu gnäller Rosa och vill jag ska sätta ner julskinkan på golvet så hon kan äta upp den, men det får hon ju inte.

Olle skrämde mig rejält för en liten stund sen. Alla hundarna ville gå ut så jag släppte ut dom. Nästan på en gång hörde jag att en av dom råkat ut för något, det hördes ett gällt skrik. Jag hämtade ficklampan och sprang ut, Olle kom när jag ropade, men hoppade på tre ben. Usch vad rädd jag blev, det syntes att han hade ont för han morrade och kröp ihop när jag skulle kolla benet. Vi satte oss i soffan en stund och vilade och jag tänkte att vi får nog åka in till veterinären och kolla benet.

Men efter en stund så hoppade han ner från soffan och gick på alla fyra benen utan problem. Vilken lättnad.

 Nu får han gå i koppel på kvällen i alla fall eftersom det är så mörkt, tills benet är helt återställt.


Ha en trevlig kväll och en God Jul allihop.


Min syster Noomi fyller år idag GRATTIS!



Här är en bild på Olle och Elin

Av marita petersson - 17 december 2007 22:00


Nu börjar det närma sig julafton, Jag har några julklappar till som ska inhandlas. Det får bli en runda till stan till helgen.

Hundarna ska nog få ett gott ben var i julklapp.


Ha en bra kväll

Av marita petersson - 14 december 2007 10:35



Olle vill gärna sitta i knät.

Av marita petersson - 12 december 2007 13:23



Jag satt och tittade i min egna dagbok och tänkte, vad lugnt och idylliskt det ser ut med alla sex hundarna. De sover i soffan och lite överallt på golvet och katten ligger på bordet. Det ser hur mysigt ut som helst. Jo.... mysiga och goa är dom verkligen men ibland är det inte så lugnt som det ser ut.


En vanlig morgon så ska barnen väckas till skolan, frukost ska fram, Några hundar kommer till hundpensionatet och alla sex hundarna ska ut samtidigt. Alla hundarna rusar till ytterdörren, alla utom Olle får springa ut. Olle får gå i koppel för sitt ben (det blir bättre). När Olle får gå i koppel blir alla de andra avundsjuka och skäller som galningar och vill också ut i koppel med mig.

Sen är det snabbt in med Olle för att gå ut i hundpensionatet och ta emot eventuella hundar.


När jag kommer in från hundpensionatet vill alla ha mat på en gång, man kan tro att de aldrig fått mat innan så hungriga är dom. In kommer de springande och vill pussa mig i ansiktet för jag har ju varit borta såååå länge, kanske hela 15 minuter.

Eftersom det regnat en del den här hösten-vintern så är deras tassar leriga och fina. Köksgolvet ser mer ut som en leråker när de kommit in. (bara fram med skurhinken). Jag blir alldeles lerig själv när de ska hälsa på mig och gosa.

Maten får de i samma ordning varje dag, Keno först, sen Clara, Rosa Anja Zelda och sist Olle eftersom han kom sist.

 Ivriga som de är att få maten så ylar de.... särskilt Zelda som ylpratar i alla nyanser och toner. Jag bara tycker de är så roliga så jag kan inte låta bli att skratta åt dom.

 Sen har vi katten Vargtass som är kompis med alla hundarna, när han vill komma in så skrapar han med klorna på dörren så det blir ett gnisslande ljud. Det sätter igång alla hundarna att skälla, då är det bara att tala om för dom att det är ju bara katten som vill komma in.


Jag skulle ta ett sånt där fint julkort på hundarna tänkte jag, och gjorde ett försök. Jag kopplade alla hundarna och tog kameran och gick ut. Oj vad starka de blev, som mest brukar jag gå med två hundar åt gången. Tur ingen såg mig. Jag hade gjort i ordning vid en stolpe ute som jag skulle koppla alla hundarna och sen sätta dom ner och ta ett fint kort. Det blev inte som jag tänkt. Alla hundarna ville ut och gå och ville inte alls sitta där och bli fotograferade. Alla koppel trasslade ihop sig till en trasselhärva. Så här blev kortet, misslyckat och dessutom hann det skymma. Så det fick bli ett annat kort som jag gjorde till julkort.


Visst är de goa och mysiga. När de har varit ute en runda till efter fukosten så är det dags för mig att äta frukost och njuta av en kopp kaffe och sen brukar alla hundarna gå och lägga sig och sova förmiddag.




Av marita petersson - 9 december 2007 20:40


Idag har jag varit på julskyltning i lilla Rörvik. Zelda var med och promenerade en runda.

Av marita petersson - 8 december 2007 19:11



Olle trivs bra hos oss, hans ben blir bara bättre och bättre. Han har inte fått springa lös med de andra hundarna än, benet behöver ha lite mer styrka först. Det syns på både Anja och Zelda att de vill att Olle ska följa med ut och busa. Han har massor med energi så det blir bra för honom när benet är helt återställt.


Ikväll är det tomt i hundpensionatet, det har varit fullt med hundar ett tag. En av hundarna var ganska rolig. HansOve var med mig ute och rastade honom och vi pratade om vår katt, genast tittar vovven ivrigt upp mot närmaste träd. Jag kan tänka mig att han brukar jaga upp katter i träd.


Jag ska försöka ta några kort på vovvarna sen. Nu ligger de och sover lite överallt i huset. Två ligger i soffan och en vid mina fötter och två ligger på golvet vid tv:n och en ligger under bordet. De är så trötta på kvällen, särskilt Anja och Zelda som leker och busar mycket.


Ha en trevlig kväll.


Här ligger Vargtass och sover och visar sina huggtänder.


Olle vaknar till och sträcker på sig när det blixtrar till.


Här ligger Rosa och sover gott.


Zelda är också trött efter en dags arbete med att gräva i trädgården, Keno och Clara ligger bakom.

Ovido - Quiz & Flashcards