hundarna

Alla inlägg den 29 juni 2007

Av marita petersson - 29 juni 2007 20:18


Här är en bild på Anja som älskar att bara lufsa runt och sniffa i luften.

Hon sätter upp nosen högt för att riktigt få in alla dofter, det ser lite roligt ut.

Nästan allt hon gör går ganska sakta. Badar hon så lufsar hon ner i sjön, sen kan hon stå där i vattnet och bara titta sig omkring. Sen när hon är färdigbadad så lufsar hon tillbaka lika sakta.

När vi är ute och går är det så mycket som är roligt att titta på i det höga gräset, hon går sakta och nästan trasslar in sig. Sen lägger hon sig kanske en liten stund och bara myser.

När vi går och lägger oss så brukar jag vilja ha med henne i sängen och då får jag bära med henne för hon tycker att hon ligger ganska bra i soffan. Så om jag lägger henne i sängen så ligger hon precis stilla och somnar om precis där jag lagt henne.


Den enda gången det är fart i henne är på kvällen och hon springer ut i trädgården. Då kan hon springa och skälla på rådjur eller tjurarna som går en bit bort.  När det vankas mat blir det fart på henne också, jag har aldrig sett en hund äta så fort som Anja.

Jaha.... då har jag bara skrivit om Anja idag, jag får ta de andra en annan dag.


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards