hundarna

Alla inlägg den 5 juni 2007

Av marita petersson - 5 juni 2007 22:41



Välkomna till min nya dagbok!

Jag kommer att fortsätta skriva dagboken här istället för på min hemsida, det jag skriver mest om är våra hundar Keno, Clara, Anja, Rosa och Zelda, men även lite om vad vi hittar på.


Idag har det varit sommarvärme, lite för varmt för hundarna som helst legat i skuggan. Anja har precis börjat löpa och hon blir lite uppjagad och skäller och ska kolla på allt och går med nosen högt i vädret och ska fånga alla dofter. Hon gör bara så när hon löper.

Keno är en riktig grodjägare, varje kväll letar han upp grodor eller paddor som han studerar och tar tassen på. Idag räddade jag två som han inte hunnit ha ihjäl. Dom är ju lite giftiga så de första gångerna kom han in med en massa skum i och runt munnen, jag tror han har lärt sig att akta sig nu och inte smaka på dom. Tur han inte kommit på att leta orm, det vore värre.


Zelda ligger och sover i soffan just nu, hon följer mig hela tiden och vill vara nära och se var jag är. Clara ligger vid mina fötter och Anja sover också inne vid tv:n. Keno och Rosa  har fortfarande inte kommit in för kvällen. Jag tror att de tycker om när det blivit lite svalare ute.


Jag vill helst gå och lägga mig men sitter uppe och väntar på Elin som skulle ut med kompisar ikväll, de är ju lediga i morgon från skolan.


För er som inte läst min dagbok innan så är Keno en Norsk Buhund, Clara och Anja också. Rosa är en Tysk Mittelspitz och Zelda är en Finsk Lapphund.

Zelda kom till oss som ettåring och har bott hos oss ca två veckor.



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards