hundarna

Direktlänk till inlägg 7 maj 2011

Getout i bodafors

Av marita petersson - 7 maj 2011 20:58

Idag har vi varit på mässan i Bodafors. Ett år går fort, jag tycker det var nyss vi var där.

Anja var med och undersökte alla tält o fick äta lite god mat som jag delade med henne. Vi åt den goda viltrullen som vi brukar äta när vi är där. Det är värt ett besök bara för att äta lite god mat o sen är det lagom o ta en kopp kaffe när man kommer ner till sjön, det är jättemysigt.

  Anja går i lite försiktigt som hon alltid gör, hon är lite försiktig av sig.    

När vi kom hem blev vi lite sugna på att paddla över till Storö som ligger en bit utanför där vi bor.

Vi drog fram kanoten o HansOves kajak och letade ett par timmar efter paddeln, till slut hittade vi den i Målen.

Sjön låg helt spegelblank, jättemysigt.

  Jag har aldrig paddlat själv så det var tur att det var så lugnt på vattnet.

  H:o gick iland på ett ställe där berget var superhalt, jag var säker på att han skulle drulla i. Han klarade det men jag hade svårt att hålla mig för skratt när han började glida ut, med ett ben i kajaken o ett på land.

  Bäst o leta efter ett bättre ställe o gå iland till nästa gång.

 

Telefonen ringer.

  Vårt hus ligger rakt fram, det ser mycket närmare ut till ön när man tittar hemifrån.


På väg hem började det blåsa upp, inte så mycket men tillräckligt för att jag inte skulle kunna manövrera kanoten. Det var helt omöjligt att få kanoten att få dit jag ville, jag paddlade så bra jag kunde men likväl gick det inte att styra den dit jag ville.

Det blev till slut att vi fick gå in med kanoterna vid granngården. Det blev lite längre att bära men jag var ändå glad att vara hemma. Nästa gång får det nog bli en till som åker med i kanoten o tynger ner framänden och hjälper till o styra.

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marita petersson - 30 september 2012 19:29


Igår var H-O på jeepträff i Ökna och hade roligt       ...

Av marita petersson - 28 augusti 2012 14:21


Grattis Elin till körkortet       

Av marita petersson - 26 augusti 2012 22:54


 

Av marita petersson - 22 juni 2012 10:26

Ha en trevlig midsommar

Av marita petersson - 17 maj 2012 19:54


Trodde det skulle bli regn men molnen blåste bort lika fort som de kom   ...

Ovido - Quiz & Flashcards