hundarna

Alla inlägg den 4 december 2008

Av marita petersson - 4 december 2008 20:05


Nu ha vi fått lite snö här också. Hundarna är lite renare när de kommer in och de tycker snön är så rolig att leka i också.

Nu när jag var nere i källaren och tände i pannan så stod dörren på glänt när jag kom upp igen.

Keno och Anja och Rosa saknades, jag vet inte om jag glömt att låsa eller om de själva fått upp dörrlåset. Rosa kom direkt och Anja kom springandes från vägen. Keno är fortfarande ute. Smiter han brukar han vara ute flera timmar. Bara han inte blir påkörd.

Han är verkligen en riktig jakthund, får han upp ett spår så lägger han iväg.


Det ringde en precis och sa att tre av våra hundar var på vägen, men då hade jag precis släppt in två av dom. Så jag hoppas att han aktar sig för bilarna.


Det blir till att sätta upp en hasp eller nåt liknande imorgon som sitter lite högre upp så inte hundarna kan nå och öppna.

 ---------------

Nu är klockan 22.00 och keno har precis kommit hem.

Han kom springande i full fart från vägen, nöjd o belåten och törstig.

Om han smiter så brukar han vara borta 2-3 timmar och det var han nu också.

Så,  nu ska vi gå och lägga oss och sova. Keno sover alltid i min säng.

God natt!


Ovido - Quiz & Flashcards