hundarna

Alla inlägg den 10 juli 2009

Av marita petersson - 10 juli 2009 08:48


Igår när jag skulle ut till hundpensionatet så hörde jag ett högt skrik, det lät som vår katt Vargtass när han ska till att bråka med en annan katt. Då kan de mjau-skrika ganska högt. Det var inte Vargtass. Jag försökte lokalisera varifrån det kom och till slut så hittade jag en liten kattunge under en av HansOves gamla båtar.

Jag trodde aldrig det skulle gå att få tag i den om det var en vildkatt, men till slut kom han fram och det var bara att ta upp den. Han var hur tam som helst. Han frös så han skakade i flera timmar. Han fick majsvälling och han åt jättemycket.

Kattungen ser inte ut att vara mer än ca 5 veckor, så idag blir det till att ringa grannarna och höra om de saknar en kattunge.

Annars kan jag tänka mig att någon bara släppt av katten för att bli av med den. Svårt att veta.

I natt har han sovit i lekstugan i alla fall.


Han ser lite ensam ut och hade behövt sin mamma lite till.


Ovido - Quiz & Flashcards