hundarna

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2009

Vargtass skadad igen.

Av marita petersson - 27 oktober 2009 07:19


Igår kväll när jag skulle släppa in Vargtass (vår katt) så var han helt blodig, stackarn. Det var ju knappt en vecka sen han råkade ut för samma sak.

Jag tror inte jag sett honom så skadad av ett kattslagsmål. I huvudet hade han två stora hål och pälsen är borta på huvudet på en stor fläck och ena ögat var helt igensvullet o rött.

Förra gången så blev han biten på precis samma ställe fast då var det det andra ögat som var rött o svullet så det måste ju vara samma katt som har bitit honom.


Hade veterinären haft öppet hade jag åkt in med honom direkt men nu var allt stängt (om man inte hade åkt 20 mil eller så).

Det var bara att börja tvätta honom så noga det gick, han är så otroligt snäll så fast han hade jätteont så tillåter han att man håller på.

Som tur var så hade jag medicin kvar så jag stoppade i honom en tablett.



Idag är han åtminstone på benen och har ätit lite så medicinen har redan hjälpt.


Jag får försöka hålla Anja (buhund) borta från honom för hon ska bara slicka rent hans sår o det är ju inte bra.



 
 
emma

emma

27 oktober 2009 07:41

nej fy vad läskigt! jag är inget kattfan men det där lät helt hemskt :(

http://emmariah.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av marita petersson - 30 september 2012 19:29


Igår var H-O på jeepträff i Ökna och hade roligt       ...

Av marita petersson - 28 augusti 2012 14:21


Grattis Elin till körkortet       

Av marita petersson - 26 augusti 2012 22:54


 

Av marita petersson - 22 juni 2012 10:26

Ha en trevlig midsommar

Av marita petersson - 17 maj 2012 19:54


Trodde det skulle bli regn men molnen blåste bort lika fort som de kom   ...

Ovido - Quiz & Flashcards