hundarna

Alla inlägg under juli 2008

Av marita petersson - 13 juli 2008 12:46

Tillbaks till min hemsida: www.granskogens.se


 

Igår var vi i Stockholm igen och lämnade tillbaks Tusse.
Jag kommer sakna den hunden för han var så go.

Hoppas det blir lika goa valpar.




Tog kort på ett par svanar som simmade förbi.


När vi ändå var i Stockholm ville HansOve besöka Rindö där han gjorde lumpen på Ka1.


På Rindö.


Av marita petersson - 9 juli 2008 21:21


Tänkte jag skulle uppdatera lite här i dagboken, det var ju ett tag sen jag skrev.


 Olle har åkt hem till sitt idag.  De sista dagarna tyckte han nog det var lite tråkigt för han fick ju inte vara med de andra eftersom en del av dom löper.

Så jag kan tänka mig att han är ganska trött nu och sover. Det är ju inte lätt att ha ett par löpande tikar så nära.


Jag har fullt med hundgäster i hundpensionatet och  det är många hundar som ska tas hand om och rastas.


I söndags gjorde vi en snabbvisit till Stockholm och lånade hem en liten söt hane som ska bli pappa till Rosas nästa kull. Hoppas nu att parningen lyckats. Gjorde det det så blir det små valpisar om ett par månader.

Måste säga tack till Tusses familj också som villigt lånat ut sin vovve till oss.

Han ska vara ett par dagar till hos oss innan han ska hem till sig igen.

Han är en så oerhört go hund som inte har gnällt eller någonting. Just nu så ligger han under köksbordet och sover gott.




Rosa och Tusse

Ovido - Quiz & Flashcards