hundarna

Alla inlägg den 1 augusti 2007

Av marita petersson - 1 augusti 2007 11:54


Vi kastrerade Keno för ca 2-3 månader sen. Sen dess har han blivit som en tjurig gammal gubbe, det är  nästan omöjligt att klippa klorna på honom, även att ge honom örondroppar ( han har eksem i öronen som kliar) är näst intill omöjligt. Innan kastreringen protesterade han lite lagom men sen låg han i sängen och jag klippte klorna och han tyckte om att bli gosad med mellan varje klo. Nu är det så jobbigt så jag får ta på honom munkorg. Han tycker att om jag ska få klippa hans klor så måste han få bita mig lite. Så för att inte ge honom den möjligheten så är det bara munkorg som gäller.


Tycker det skulle kännas som ett nederlag att inte kunna klippa klorna på sin egna hund, man kan ju inte åka till veterinären varannan vecka.


 Så jag ska nog börja träna med klicker, synd att det inte finns så mycket utbud på kurser här där jag bor.


Nu låter det visst som han är tjurig hela tiden men det är han inte, han är snäll o go när man inte klipper klor eller gör något annat otäckt.


Så.... om det inte är alldeles nödvändigt, tänk efter flera gånger innan ni kastrerar.

Ha en bra dag!


Ovido - Quiz & Flashcards