hundarna

Alla inlägg under november 2007

Av marita petersson - 7 november 2007 10:42

Inatt fick vi snö. När jag släppte ut hundarna i dag på morgonen tvärstannade dom, sen började de äta snö. Nu är det inte mycket kvar för det har regnat en del nu på morgonen.

Här är ett par bilder från utställningen i Växjö.

Jag hade bara med mig Zelda (finsk lapphund).

Det är min syster Noomi som fotograferat.




Av marita petersson - 6 november 2007 14:43


Här är en bild på Rosa.


Det är Elin som fotograferat.

Av marita petersson - 3 november 2007 20:00


Idag har jag varit i Växjö på hundutställning. Jag hade med mig Zelda, vår finska lapphund.

Domare var Jahn Stääv. Zelda fick en 1:a.

Så här sa domaren om Zelda: Fint huvud. Bra öron. Korrekt bett. Bra skuldra, rygg och kors. Bra svans och päls. Välutvecklad bröstkorg. Ngt. höga hasor. Goda rörelser.


Rosas valp Casper ställdes också ut. Han blev bäst i rasen valp. Grattis.

Claras valp Abbe ställdes också ut och fick en 1:a. Grattis.


Det är ganska jobbigt på innomhusutställningar, ljudnivån är ganska hög och luften tar nästan slut känns det som.... men det har varit en jätterolig dag och jag ser redan fram mot nästa utställning.


Ska se om jag kan lägga in någon ny bild sen. Jag hade inte med kameran men min syster var där och tog ett par foto.

Ovido - Quiz & Flashcards