hundarna

Alla inlägg den 15 oktober 2007

Hej

Av marita petersson - 15 oktober 2007 13:06


Då var det måndag igen. Helgen har varit bra. Tyvärr fick vi förhinder och kunde inte vara med på uppfödarträffen i helgen med Buhundsklubben, jag hade sett fram mot det.


Zelda och jag och en vovve till brukar gå långpromenader för att träna henne att inte dra. Hon blir så stark när hon får syn på en ekorre. Vid varje trästam som det ligger skalade kottar under ska hon leta ekorrar.

Vi brukar gå en runda som är halva vägen i skogen och halva utmed stora vägen. Lastbilarna kör så man får nästan gå ner i diket, så det är lite otäckt. Men de har blivit ganska bra på att gå fot när det kommer bilar.


Här är en bild på Anja.

----------------------------

Nu är klockan 19.50 och jag har precis kommit hem efter en promenad. Jag hade Clara och Zelda med mig. Det skymmer fort så sista biten var det riktigt mörkt. Vi sprang nästan på två älgar. Båda hundarna började bli lite ivriga och dra i kopplet och plötsligt springer en stor älg upp på vägen framför oss och sen kommer en kalv efter. Jag blev nästan rädd.

Clara hade gärna jagat efter, det tog en lång stund innan hon lugnade sig. Zelda tog det lite lugnare, hon gillar ekorrar bättre.

Nu ligger Clara och snarkar på golvet, hon är jättetrött.

Ovido - Quiz & Flashcards